Olen ollut 1.3.09 alk. määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä eli määräaikaisella kuntoutustuella kuntien eläkevakuutuksen kautta. Sitä ennen käytin sairasteluun Kelan myöntämät päivät. Tämän sairasteluputkeni aloitin 10.6.08 eli pian tulee 2 vuotta täyteen. Kaikenkaikkiaan Crohn on ollut tasan 20v. taakkanani, viime vuodet kaikista rankimmat.
Nyt on avanteensulkuleikkaukset tehty, ohutsuolen kaventumat laajennettu ja sappirakkokin poistettu, joten olisi aika palata töihin. Sairauksina fistuloiva& ahtauttava Crohn, pyoderma gangrenosum ja anemia hb:n ollessa reilu 100. Lääkityksinä menee tällähetkellä mm. Prednisolon, Merkantopurin, Trikozol. Hyvin vähän rasitin itseäni avanteen aikana, normaalia hyötyliikuntaa tein ja kävelin.
Viime viikolla kysyin puhelimessa hoitavalta lääkäriltäni, miten on töihinpaluuni kanssa- jaksanko täyttä päivää, niin hän vastasi, että "no mikä ettei". Kuvittelee varmaan, että nyt olen muka terve. Olen niin väsynyt oheissairauksista ja lääkityksestä, että mietin miten kannattaisi palata töihin, kun minulla työpaikka kerran on olemassa. Miten jaksan herätä klo. 6 ylös, kun nykyään tuskin herään 10

...
En siis enää ole Kelan etuuksien piirissä, kuten esim. osasairauspäiväraha, joten kysyisin tietääkö kukaan onko kuntien eläkevakuutuksella joitain kevennyksiä tmv. töihinpaluuseen ja töissäolemiseen? Uudelleenkoulutusta taitaa heillä olla, mutta se ei mua tällä hetkellä kiinnosta, koska pystyn mielestäni tekemään työtäni.
Olen saanut ympäriltäni paljon kommentteja jaksamisestani, kuten jäisit kokonaan kotiin, osa- aikaisuus jne.
Otan mielelläni vinkkejä ja kokemuksia tämän foorumin kautta vastaan ensin, tarpeentullen tartun luuriin ja soitan ko. laitokseen... Kiitos etukäteen

!