Kaiju
Aktiivipalstalainen

I Love YaBB 2!
|
Totta on mullakin se, että kykenen heittään läppää vaan silloin, kun oireet eivät ole kauhiat. Oikeen kipeenä ei todellakaan naurata mikään, ja on vaikea löytää mitään koomista puolta mistään. Mutta oon kyllä huomannut, että pelkoa pystyy selättämään ainakin jonkun verran mustalla naurulla. Parhaita hetkiä on olleet (tässä sairaassa tilanteessa) ne, kun oon kavereiden tai puolison kanssa nauranut puolihysteerisenä kurjaa kohtaloani, sitä kun keho tuntuu hajoavan käsiin: suolet paskana, hampaat lahoaa, tukka lähtee, kortisoni pöhöttää, iho ohnee, lääkkeet ei auta, vessa on sisustettu makuuhuoneeksi, jne., mutta muuten mulla pyyhkii hyvin.... heh. Kaikki aivan kamalia asioita, mutta kavereiden tai puolison yhtyminen hysterianauruun auttaa mut jotenkin kestämään tilanteen paljon paremmin. Jotenkin mun psyykelle tuntuu olevan kauhean tärkeää se, etten koe itseäni säälittäväksi uhriksi, vaan oon tilanteen herra, ja läpän heitto on yks yritys pönkittää sitä. Juttelin psykiatrin kanssa asiasta, ja sen mielestä se ei ole ollenkaan huono keino mulle. Tosin kyllä kehotti myös kohtaamaan sairastumisen herättämät tunteet ja pelot kunnolla, jotta ei yritä peitellä niitä esim. juuri nauramalla. Ei huolta psykiatri, kyllä tässä on jumalauta itkettykkin ihan hirveästi!
|