Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu.
YaBB - Yet another Bulletin Board
09/09/10 - 12:13:09
Uutiset:
Koti Ohjeita Suorita Kirjaudu

Sivu: 1 ... 10 11 12 13 
Lähetä aihe Tulosta
D-vitamiini ja IBD (Luettu 32495 kertaa)
talsu
Tulokas

Crohn 12/09

Sukupuoli: female
Re: D-vitamiini ja IBD
Vastaus #330 - 02/18/10 - 07:56:03

Mä oon kanssa sulfa-allerginen. Mulle ei Pentasa sopinut ollenkaan, vaan sain siitä allergiaoireita suht nopeasti. Tällä hetkellä mulla on testissä Dipentum. Jokusen viikon oon sitä nyt syönyt täydellä annoksella, mutta kortisoni on vielä matkassa mukana niin paha sanoa riittääkö toi Dipentum ...
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
Jomppe
Aktiivipalstalainen

Crohn '99, slaageja
jo vuosina '93-'94

Sukupuoli: male
Vastaus #331 - 02/19/10 - 03:22:05

Koe näytti 92 nmol/l.

Kävin tänään myös verenluovutuksessa.  Silmänisku
Siirry sivun alkuun

Effort within the mind further limits the mind, because effort implies struggle towards a goal and when you have a goal, a purpose, an end in view, you have placed a limit on the mind.
Sähköposti   IP on kirjattu
Jomppe
Aktiivipalstalainen

Crohn '99, slaageja
jo vuosina '93-'94

Vastaus #332 - 02/19/10 - 03:23:34

Emeliina kirjoitti 02/18/10 - 05:47:25:
Tiedätkö Jomppe tai joku muu, onko väliä mihin aikaan päivästä ottaa tuon D-vitamiinin, ja minkä kanssa ottaa. Kun on noita lääkkeitä monenlaisia joiden kanssa pitää sumplia kun yks otetaan tyjään mahaan, yks täyteen mahaan jne. Ja mitenkä se Calcichewn kanssa, voiko ottaa yhdessä vaikka sen kanssa? Saattaa tässä ketjussa olla mainintaa mutta ei viitsis kahlata läpi.

Illalla otettaessa jotkut ovat raportoineet että yöunet häiriintyy. Loogista, koska eihän aurinkoakaan oteta päivällä.

Muutoin ei kamalasti väliä, rasvaisen ruoan kanssa syöminen voi parantaa imeytymistä. Itse suosittelen öljytabletteja varmuuden varalta.
Siirry sivun alkuun

Effort within the mind further limits the mind, because effort implies struggle towards a goal and when you have a goal, a purpose, an end in view, you have placed a limit on the mind.
Emeliina
Aktiivipalstalainen

Mummona on mukavaa!

Vastaus #333 - 03/02/10 - 06:52:33

Nyt oon 3 viikkoo käyttäny D-vitamiinia ja olen sitä mieltä, että ainakin virkeempi olo on. Vai tehneekö tämä kevät, vai tehneekö eläkkeelle jäänti Silmänisku

Ostin tosin vaan 20 mikrogramman pillereitä jotka eivät myöskään ole näitä rasvapitoisia joita täällä on suositeltu. Mutta lienevät tyhjää parempia..
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
Lettu
Aktiivipalstalainen

Vastaus #334 - 03/02/10 - 11:14:47

Emeliina, eiköhän se toimi, ottaa sen sitten vaikka rasvaisen ruuan kera.
Mä olen nyt syönyt vuoden verran 75 mikrogrammaa D:tä, aina välillä ne on loppuneet ja on tullut kokeiltua pikku pausseja.

Nyt olen säännöllisesti ottanut myös kalaöljyä (omega 3), jota söin ennen d:tä ja tän vuoden vain silloin tällöin. Tuntuu, että nyt oon tosi "voimissani"!!! Muusta tämä ei voi johtua, olen ollut VHH ruokavaliollakin jo kesäkuusta alkaen.
Siirry sivun alkuun

Ärtynyt.
Siis suoli.
  IP on kirjattu
Pökäle
Aktiivipalstalainen

Vastaus #335 - 03/07/10 - 12:11:53

Pökäle kirjoitti 02/16/10 - 20:37:59:

Muutaman viikon päästä olisi tähy joten saapi sitten nähdä onko siellä suolessakin tapahtunut jotain muutosta parempaan.

Ja pah. Yhtä paska suoli kuin ennenkin. Graalin pöntön etsintä jatkuu siis edelleen.

25(OH)D -arvot oli kuitenkin yli 200 nmol/l, joten D-vitamiinin puutteesta ei pitäis enää olla Crohnin ärhentely kiinni.. No, ainakin tolkuton väsymys on vähentynyt.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
Lettu
Aktiivipalstalainen

Vastaus #336 - 03/08/10 - 13:14:53

Pökäle kirjoitti 03/07/10 - 12:11:53:

Muutaman viikon päästä olisi tähy joten saapi sitten nähdä onko siellä suolessakin tapahtunut jotain muutosta parempaan.

Ja pah. Yhtä paska suoli kuin ennenkin. Graalin pöntön etsintä jatkuu siis edelleen.

25(OH)D -arvot oli kuitenkin yli 200 nmol/l, joten D-vitamiinin puutteesta ei pitäis enää olla Crohnin ärhentely kiinni.. No, ainakin tolkuton väsymys on vähentynyt.

Olithan muuten pari päivää ilman D:tä ennen labraan menoa?
Siirry sivun alkuun

Ärtynyt.
Siis suoli.
  IP on kirjattu
Pökäle
Aktiivipalstalainen

Vastaus #337 - 03/08/10 - 15:43:23

Lettu kirjoitti 03/08/10 - 13:14:53:

En, miksi? Onko sillä käytännön merkitystä?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
Talvikki82
Aktiivipalstalainen

CU vuodesta 2006.

Vastaus #338 - 03/08/10 - 22:56:13

Mielenkiintoista keskustelua. Vuoden aktiivisen tautiajan jälkeen sain nauttia 5kk remissiovaiheesta kun jätin cola-juomat ja muut nauttimani limonaadit pois "ruokavaliostani". Valitettavasti kaksi viikkoa sitten sorruin turkkilaiseen kebabiin kokiksen kera ja seuraavana päivänä pamahti oireet. Kaksi päivää kunnon ripulia ja kolmantena alkoi sitten se verenvuoto ja kivistyksen tunne peräsuolessa. Oireet saivat pikaisesti palaamaan tälle keskustelufoorumille.  

Kävinkin tänään tämän keskustelun innoittamana ostamassa Natura Zonesta D3:sta 2000IU:n vahvuudella (jonka luulin olevan 200mikrogrammaa), eli 50 mikrogrammaa ja Soria Naturalin Resveratrolivalmistetta. En nyt millään haluaisi syödä jälleen yhtä kortisonikuuria, joka turvottaa kasvot, tiputtaa hiukset ja saa sydämen tykyttämään öiseen aikaan. Onko kellään kokemusta akuuttivaiheen rauhoittumisesta D3:n voimin?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
Talvikki82
Aktiivipalstalainen

CU vuodesta 2006.

Vastaus #339 - 03/08/10 - 23:05:47

Pökäle kirjoitti 03/07/10 - 12:11:53:

Millaisia oireita sinulla on? Eli onko akuutin oireita edelleen, vaikka d-vitamiini tasot noin hyvät? Jospa muutosten näkyminen suolen limakalvoilla kestää kauemmin?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
Lettu
Aktiivipalstalainen

Vastaus #340 - 03/08/10 - 23:09:27

Pökäle kirjoitti 03/08/10 - 15:43:23:
Lettu kirjoitti 03/08/10 - 13:14:53:

En, miksi? Onko sillä käytännön merkitystä?

Voi nostaa arvoja todellista suuremmiksi, mutta tästä ei ole oikein varmaa tietoa. Nuo sun arvot näyttää sen verran korkeilta verrattuna Tiede-lehden keskustelupalstalla ihmisten kertomiin arvoihin, että vähän tulee mieleen, että todellinen seerumin arvosi ei ole ihan tuolla. Mutta hyvä taso varmasti kuitenkin!  
(Yleisesti palstalla on päädytty parin, kolmen päivän D:ttömään "varoaikaan" ennen näytteen ottoa.)

Olen juuri menossa itsekin testeihin, mutta täytyy suunnitella tuo meno ja olla ottamatta tabuja.
Siirry sivun alkuun

Ärtynyt.
Siis suoli.
  IP on kirjattu
Emeliina
Aktiivipalstalainen

Mummona on mukavaa!

Vastaus #341 - 03/09/10 - 07:08:02

Minä jo ehdin miehelle hehkuttaa kun hänen paha räkätautinsa ei minuun tarttunut (ite on pitänyt 1,5 viikkoo). Sanoin että varmaan D-vitamiinin ansioo. Virkeempi olen muuten kyllä ollut. Nyt on kurkku kippee ja räkää täynnä joka paikka. Olen syöny vaan sitä 20 mikrogrammaista pilleriä.
Osaatteko hyvät immeiset sannoo auttasko (siis tähän flunssaan) jos nostais annosta. Mulla oli torstaina ja perjantaina Kaksi Tärkeätä Päivää, jolloin ois pakko olla pystyssä ja virkee. Voe voe Surullinen
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
Lettu
Aktiivipalstalainen

Vastaus #342 - 03/09/10 - 15:22:52

Emeliina, tuo sinun 20 mikrogrammaa auttaa varmasti flunssan estoon, jos olet 20-30 kg painava! Silmänisku

Joka mikro on tietysti "kotiin päin", mutta varsinaiset terveysvaikutukset tulevat kyllä vähän suuremmilla annoksilla.  

Juuri uutisoitiin tanskalaistutkimuksesta D-vitamiinin ja immuniteetin yhteydestä... tässä lyhyesti http://ohjelmaopas.yle.fi/artikkelit/tiede/tiedeuutiset/d-vitamiinia-tarvitaan-e limiston-puolustusjarjestelman-herattamiseen
Siirry sivun alkuun

Ärtynyt.
Siis suoli.
  IP on kirjattu
Emeliina
Aktiivipalstalainen

Mummona on mukavaa!

Vastaus #343 - 03/09/10 - 18:38:21

Läheltähän se auttaminen sitten jo liippaa, painan 49 kg ja 20 mikrogramman D:n lisäksi otan päivittäin Calcichew:n jossa on 10 mikrogrammaa Virnistys
Pitäis uudelleen kahlata tätä ketjua läpi niin löytäis lisäjuttuja mutta kun on silimätkin niin kippeet ettei juuri kärsi lueskella..
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
tundrakurppelo
Aktiivipalstalainen

Välimuotoinen

Vastaus #344 - 03/11/10 - 09:23:32

Mikä 25(OH)D-arvon pitäis olla, jotta se olis riittävä? Viitearvojen sisällä se oli mitattaessa, mutta luultavasti melko matala silti..
Siirry sivun alkuun

-Toivossa on hyvä elää-
  IP on kirjattu
Lettu
Aktiivipalstalainen

Vastaus #345 - 03/11/10 - 11:25:23

Eiköhän se jo ollut tuolla, mutta en itsekään jaksa selailla, ulkomuistista vetäsen, että yli 80 olisi hyvä. Riippuu vähän sitten siitä mihin haluaa vaikuttaa.

Tässä Veteraaniurheilijan blogissa oleva erittäin kiinnostava taulukko, jossa ihmiset saavat itse kertoa kokemuksiaan seerumin tasoista, nauttimastaan D:n määrästä ja vaikutuksista! http://ravintokirja.fi/D-vitamiinit.pdf

Täydentäkää tietoja, jos teillä on mittaustuloksia...

Myös tämä ketju on mielenkiintoinen
http://www.tiede.fi/keskustelut/laaketiede-ja-terveys-f11/d-vitamiinipaivakirja- testiketju-t42126.html?sid=f82634294c85a2f1ec95b5745b323573

sekä tietysti se saman palstan alkuperäinen D-vitamiiniketju, joka täällä on mainittu.
Siirry sivun alkuun

Ärtynyt.
Siis suoli.
  IP on kirjattu
Lettu
Aktiivipalstalainen

Vastaus #346 - 03/11/10 - 11:47:31

Itse asiassa tuolla samaisella Veteraaniurheilijan sivulla oli Tolosen kommentti: "Matti Tolonen kirjoitti...

Seerumin D-vitamiinin (S-D-25) määrittämisessä ei tarvitse pitää mitään "varoaikaa", vaan sen voi käydä ottamassa milloin tahansa vaikka käyttääkin D-vitamiinivalmisetita. Ennen kokeen ottamista suositellaan 4 tunnin paastoa. Vettä saa juoda. Testistä on lisää englanniksi tässä linkissä http://20.fi/3874
    ja suomeksi esim. Turun yliopistollisen keskussairaalan laboratorion (TYKSLAB) ohjeet tässä http://20.fi/3875
    HUOM! TYKSLAB ilmoittaa viitearvoksi "yli 40 nmol/l", ja lisää "Muissa lähteissä (2) on ehdotettu myös tätä rajaa korkeampia tavoitearvoja (50-80 nmol/l)". Minusta lukujen pitäisi olla 75-250 nmol/ ja tavoitetaso 150-160 nmol/l. Labra ilmoittaa yllättäen toksisuuden rajaksi 375 nmol/l (liian korkea?)."

Aiemmin on puhuttu paljon siitä, että labrat ottavat joko vääriä testejä tai säilyttävät sitä näytettä valolta suojaamattomana, jolloin vääriä tuloksia on esiintynyt. Yhteen tulokseen ei ehkä kannata tuijottaa liikaa mikäli se on hälyyttävästi yläkanttiin! Testi kannattaa silloin ottaa uusiksi. Nimittäin on erittäin vaikeaa saada hyperkalsemiaa, mutta toisaalta on huomattu SUURIA eroja imeytymisessä eri ihmisillä.
Siirry sivun alkuun

Ärtynyt.
Siis suoli.
  IP on kirjattu
Talvikki82
Aktiivipalstalainen

CU vuodesta 2006.

Vastaus #347 - 03/11/10 - 13:18:25

Olisi todella mielenkiintoista kuulla haasteellista Colitis Ulcerosaa sairastavan ihmisen kokemuksista d3-vitamiinin käytöstä, onko d3:lla ollut merkittävä vaikutus pidemmällä aikavälillä suolitulehduksen ehkäisyssä. Tai onko jollakin kokemusta, että akuutit oireet olisivat helpottaneet d3:n avulla?  

Huomaan, että monet ketjuun kommentoineet eivät ole viime aikoina olleet aktiivisia. Onkohan kysymys siitä, että kyseiset ihmiset ovat parantuneet, eivätkä sen takia enää vieraile foorumilla vai onko d3:n todettu hyödyttömäksi... Ken tietää -syitä on varmasti monia.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
Elina2
Aktiivipalstalainen

Vastaus #348 - 03/12/10 - 08:28:34

Minulla arvo oli 100. Lausunnossa sanottiin, että luuston kannalta suositeltava vähimmäisarvo on 80. Myrkytysarvo oli muistaakseni yli 200.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
Pökäle
Aktiivipalstalainen

Vastaus #349 - 03/12/10 - 11:04:41

Talvikki82 kirjoitti 03/08/10 - 23:05:47:

Millaisia oireita sinulla on? Eli onko akuutin oireita edelleen, vaikka d-vitamiini tasot noin hyvät? Jospa muutosten näkyminen suolen limakalvoilla kestää kauemmin?

Pitkiä haavoja suolessa ja tulehdus päällä tähyn mukaan. Ei ole näkynyt päällepäin muuten kuin heikkona olona, joka alkoi ehkä n. viikko ennen tähyä.  

Tosin, vaikka D-vitamiinitasot onkin hyvät niin eipä sekään auta jos elintavat on muuten perseellään..
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
Lettu
Aktiivipalstalainen

Vastaus #350 - 03/12/10 - 11:36:13

Elina2 kirjoitti 03/12/10 - 08:28:34:
Minulla arvo oli 100. Lausunnossa sanottiin, että luuston kannalta suositeltava vähimmäisarvo on 80. Myrkytysarvo oli muistaakseni yli 200.

Tuo myrkytysarvo ei mitenkään pidä paikkaansa, vaikka sanoisivat niin sairaalassa. Vanhaa tietoa.

Ks. edellistä kirjoitustani ja Tolosen lainaus.
Siirry sivun alkuun

Ärtynyt.
Siis suoli.
  IP on kirjattu
Pökäle
Aktiivipalstalainen

Vastaus #351 - 03/12/10 - 13:32:31

^Lääkärin kanssa juteltiin minun yli 200 nmol/l D-vitamiiniarvosta, eikä hän pitänyt sitä vielä myrkyllisenä pitoisuutena, joskin korkeana. Sanoi kumminkin että annosta voisi vähentääkin. Kieli
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
Elina2
Aktiivipalstalainen

Vastaus #352 - 03/12/10 - 15:41:29

Mehiläisessä 17.8.09 otetussa s-d-25 labrassa viitearvot olivat: 25-175. Mukana oli erillinen lausunto: "Tavoitearvo on vähintään 50 nmol/l. Luuston hyvinvoinnin kannalta suositeltava pitoisuus on kuitenkin yli 80 nmol/l. Toksisuuden raja on noin 250 nmol/l."  Voipi olla, että viitearvot ovat muuttuneet sen jälkeen.  

Korkealla on toksisuuden raja. Saa varmaan popsia aikamoisia annoksia. Minulla tosiaan arvo oli 100 ja olen syönyt vuosia d-vitamiinia annoksella 20 mg ja välillä vähän enemmän. Ensi viikolla olen menossa taas mittaukseen. Mukava nähdä,  mikä on kevään arvo pimeän talven jälkeen.

Mielestäni näissä vitamiiniasioissakaan ei kannata mennä liiallisuuksiin Moni meistä varmaan muistaa  kun tupakoitsijoille alettiin syöttää isoja annoksia beetakaroteenia ehkäisemään keuhkosyöpää. Oli tosi iso tutkimus. Silloin luultiin isojen beetakaroteenin olevan pelastus vähän kaikkeen. Tutkimus jouduttiin keskeyttämään kun huomattiin keuhkosyövän lisääntyneen siinä ryhmässä jotka saivat isoja annoksia beetakaroteenia. Kohtuus kannattaa pitää mielessä vitamiinien syömisessäkin.  

Uskon että Suomessa on pakko ottaa D-vitamiinit purkista. Ei mitenkään saada ruuasta ja auringosta riittävästi. Sen olen huomannut, että isommilla annoksia menee yöunet, vaikka vitamiinit popsisi aamusella.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
Jomppe
Aktiivipalstalainen

Crohn '99, slaageja
jo vuosina '93-'94

Vastaus #353 - 03/21/10 - 00:07:02

"Olisi todella mielenkiintoista kuulla haasteellista Colitis Ulcerosaa sairastavan ihmisen kokemuksista d3-vitamiinin käytöstä, onko d3:lla ollut merkittävä vaikutus pidemmällä aikavälillä suolitulehduksen ehkäisyssä. Tai onko jollakin kokemusta, että akuutit oireet olisivat helpottaneet d3:n avulla?  "

Lue tuosta ensimmäinen:

Kyseessä on vähän alle kolmekymppinen, normaalipainoinen mieshenkilö, jolla diagnosoitu kuutisen vuotta sitten Colitis Ulcerosa. Lisäksi on migreeni, ruoka-aine- ja eläinallergioita sekä ihon lievää atopiaa. Lääkityksenä Azamun 150mg/vrk, Asacol 5x800mg per päivä ja lisäksi ottaa D-vitamiinia 125 µg päivää kohti. D-vitamiinia tämä miehemme on nauttinut 7 kk ja kertoo erityisesti vitamiinin auttaneen oireisiin.  
    - -
    Mieshenkilömme haluaa lisäksi kertoa, että sairauteen liittynyt jatkuva väsymys ja aina ilmennyt erityisen rankka talvinen väsymystila ja masennus on nyt pysynyt kokonaan poissa. Unen laatu on parantunut todella paljon. Vatsa on paremmassa kunnossa kuin koskaan sairautensa aikana. Ihossa 4 vuotta sinnitelleet ja kaikenlaisilla rasvoilla hoidetut tulehtuneet ekseemat loistavat nyt poissaolollaan (ihottumat lähtivät 2 viikossa D-vitamiinin aloittamisesta) ja "talviatopiasta" ei tänä talvena ole tietoakaan. Aloitusannoksena oli 5.8.2009 rohkeasti niinkin suuri annos kuin 250 µg päivää kohti. Tätä jatkui ensimmäiset 2 viikkoa. Sen jälkeen hän siirtyi 125 µg D3-vitamiinia päivässä

http://sundqvist.blogspot.com/2010/03/d-vitamiini-on-avaintekija.html

Kuten aiemmin selitin, biokemiallisesti on loogisempaa että Crohn reagoisi myönteisesti Deehen - kuten siis itselläni kävi. Samoin useampikin Crohn-potilas on ottanut minuun yhteyttä ja sanonut kuinka oireet ovat dramaattisesti helpottuneet. Siksikin tämä CU-yhteys on mielenkiintoinen - voi olla jokin mekanismi jota emme vielä tiedä. Crohnissa D-vitamiini vaikuttaa bakteeriflooraan aktivoimalla kehon omia "antibiootteja" mikä voi parantaa suolen bakteerikantaa suotuisammaksi. Toisaalta D-vaikuttaa myös useisiin Crohnissa koholla oleviin tulehdustekijöihin, kuten TNF-alfaan ja interleukiineihin.

Olen muuten itse taas käytännössä täysin oireeton. Crohn vuodesta 1992. Deetä menee noin joka toinen päivä 125 µg. Ei lääkitystä - olen käynyt jo verenluovutuksessakin. Ainoa sotkeva mieleen tuleva tekijä on resveratroli, jota olen tosin ottanut todella epätasaisesti. Kalaöljyt unohdan melkein aina, mikä on huomattavaa koska aiemmin ne ovat kyllä auttaneet.

PS: Huomatkaa muuten erään lääkärin itsepuffaus aloittamastaan Tiede-foorumin ketjusta. Olen itse kirjoittanut kyseiseen ketjuun heti ensisivujen jälkeen enemmän D-vitamiinitutkimuksista kuin kukaan muu ja mm. esiintynyt kahdessa lehtijutussa D-vitamiinista (Aviisi sekä Kunto & Terveys). Noin informaationa - tämä Suomen "D-vitamiinivallankumous" ei ole niinkään kyseisen lääkärin ansiota.
Siirry sivun alkuun

Talvikki82
Aktiivipalstalainen

CU vuodesta 2006.

Vastaus #354 - 03/21/10 - 09:08:10

Colitis Ulcerosan ja Crohnin taudin erot ovat mielenkiintoisia. Joskus diagnostisoiminen näiden kahden taudin välillä voi olla veteenpiirretty viiva. Minulla tulehdusta on ollut ainakin tähän mennessä vain paksu- ja peräsuolessa ja sen takia minut on diagnotisoitu CU-sairastavaksi. Toisaalta ohutsuoltaini ei ole koskaan tähystetty.. Se, mikä on kiinnostanu minun lääkäriäni on Trikozol-antibioottihoito, joka on tehonnut minulla hoitomuotona, vaikka tämän hoidon vasteet näkyvät useimmin Crohnin tautia sairastaneilla. Tosin tämäkään vaste ei löydy aina, viimeisin Trikozol-antibioottikuuri ei auttanut.

Luulisi, että suolistofloora vaikuttaa molemmissa taudeissa positiivisesti/heikentävästi sen kunnosta riippuen. Hiukan sivuraiteille meni tämä, mutta minua kiinnostaa tämä miksi D3 tehoaisi paremmin Crohniin kuin CU:n.  

Kiitos Jomppe vastauksestasi!
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
HTT
Aktiivipalstalainen

I Love YaBB 2!

Vastaus #355 - 03/21/10 - 09:59:11

Minulla on CU ja se hävisi helposti ruokavaliolla eli ei lääkitystä, mutta muuta kiusaa tästä kropasta on ollut kuten esim. hillitön väsymys ja siihen sitten kokeilin varovasti 20-30µg D-vitamiinia ja olen paljon pirteämpi. Luulen kyllä että se tekee minulle ihan pikkuista päänsärkyä välillä ja jos otan illalla, niin sitten ei nukuta niin hyvin, mutta siihen väsymykseen verrattuna pikkujuttuja. En oikein tiedä että tarvitseeko tuota Dtä vähemmän kun ei ole niin tulehtunut koko ajan (!?!?), niin en ole lähtenyt kokeilemaan isoja annoksia. Tässä nyt on vähän vaikea sanoa että mikä tekee minkäkin vaikutuksen kun kokeilee vähän kaikkea, mutta olen vakuuttunut että D ainakin piristää.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
Talvikki82
Aktiivipalstalainen

CU vuodesta 2006.

Vastaus #356 - 03/23/10 - 15:03:33

HTT, kaunko CU ehti oireilla? Millaisia oireita sinulla oli?
Entä mikä on ruokavaliosi, joka päihitti CU:n?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
HTT
Aktiivipalstalainen

I Love YaBB 2!

Vastaus #357 - 03/23/10 - 20:32:34

Talvikki82 kirjoitti 03/23/10 - 15:03:33:
HTT, kaunko CU ehti oireilla? Millaisia oireita sinulla oli?
Entä mikä on ruokavaliosi, joka päihitti CU:n?

Verta tuli sellaisen 5-6kk ennen kuin menin lääkäriin. Sitten kun ei enää rautatabletitkaan tehonnut, kun sitä verta tuli ihan hanasta, niin sitten oli pakko mennä ja tähystivät ja totesivat tuon vasemmanpuoleisen CUn -08. (Tosin minulla oli vuonna 06 muutama kuukausi verenvuotoa joka loppui hiivadieetillä, luulin pukamiksi kun olin raskaan, enkä käynyt lääkärissä. Kai se oli CU.) Vatsaan minua oli koskenut koko ikäni siihen asti että sitä en pitänyt oireena. Ruokavalion keksin suoraan hevostenhoidosta kun minulle lopulta selvisi että minulla on suolistotulehdus eikä mitään pukamia. Eli jätin imeytyvät hiilihydraatit (varsinkin tärkkelyksen) minimiin ja liukoiset kuidut maksimiin. Siitä tarkemmin tuolla ”kuidun puute suolistotulehduksen taustalla?” jutussa.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
CUutti
Aktiivipalstalainen

CU vuodesta -09

Vastaus #358 - 03/24/10 - 15:36:16

Mulla ei ole mitään apua ollut D-vitamiinista, kalaöljystä ja maitohappobakteereista. Tulehdus rules!
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
Talvikki82
Aktiivipalstalainen

CU vuodesta 2006.

Vastaus #359 - 03/28/10 - 21:55:55

Aloitin D3:n 50 mikrogramman päiväannoksen kolme viikkoa sitten ja resveratrolin samaan aikaan. Kivulias ja vertavuotava CU:n akuutti on helpottanut normaalia pienemmällä kortisoniannoksella (25milligramman aloituksella, nyt enää 17,5milligrammaa). Edelleen pientä kipuilua ruokailun jälkeen paksusuolessa, mutta paha ripuli (n. 10 vessakäyntiä akuutin alussa) ja verenvuoto loppuneet! Aiemmin olen saattanut joutua popsimaan parikin kuukautta 40 milligramman kortisoniannosta ilman tuloksia. Nyt 25milligramman aloitusannos tehonnut kolmessa viikossa yhdessä D3:n, resveratrolin ja pentasaperäruiskeiden avulla! Hiilihydraatteja olen myös vähentänyt, margariinit pannassa, kuten kaikki hiilihapolliset juomat. JEI! Hieno homma!
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
Sivu: 1 ... 10 11 12 13 
Lähetä aihe Tulosta