Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu.
YaBB - Yet another Bulletin Board
09/04/10 - 02:38:46
Uutiset:
Koti Ohjeita Suorita Kirjaudu

Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Uudet nettisivut avautumassa (Luettu 3997 kertaa)
Tinna
Aktiivipalstalainen

Uudet nettisivut avautumassa
02/04/08 - 20:24:51

Hei kaikille!

Laitoin tämän viestin tuonne SCD-postituslistalle, mutta laitan tämän tännekin.

Kärsin ärtyneestä suolesta ja sain muutama vuosi sitten avun scd-dieetin kaltaisesta ruokavaliosta. Muistan vieläkin, kuinka kirjaimellisesti itkin onnesta, kun vihdoin, yli 10 vuoden jälkeen pystyin käymään täysipainoisesti töissä ja harrastuksissa. Hymiö Sittemmin ruokavalio on vähän löystynyt, mutta lueskelen vieläkin mielelläni näitä kirjoituksia.

Minulla on ollut sellainen ongelma, etten ole tahtonut löytää hyviä suomenkielisiä nettisivuja vatsavaivoista, ehkä erityisesti ärtyneestä suolesta. Hyviä peruskuvauksia on, ja sitten on esim. laktoosi-intoleranssiin tai kroonisiin suolistosairauksiin erikoistuneita sivuja. Päätinkin nyt kehittää omat sivustot keskustelupalstoineen.

En halua missään tapauksessa kilpailla esim. Crohn ja Colitis-/SCD-dieetin nettisivujen kävijöistä - päin vastoin, molemmilla on omat (ja osittain samat) lukijansa ja linkkasinkin jo omilta sivuiltani molemmille sivuille.

Tarvitsisin kuitenkin apua sivujen kehittämiseen. Erityisesti tarvitsisin selviytymistarinoita (niin SCDn kuin muullakin tavoin selviytyneiden), linkkejä sekä artikkeleita sivuilleni. Jos jollakulla on enemmänkin kiinnostusta ruveta päivittämään sivuja kanssani, niin otan kaiken avun kiitollisena vastaan. Myös keskustelupalsta kaipaa edes muutamia keskustelijoita (tosiaan avasin nuo vasta tänään), joten tulkaahan keskustelemaan kanssani. Hymiö Yhä edelleen korostan, etten mitenkään halua kilpailla minkään muun sivuston kanssa, vaan kaikilla on oma paikkansa ja oikeastaan voimme auttaa toisiamme jakamalla tietoa.

Sivut löytyvät osoitteesta:
http://vatsavaivaiset.kotisivukone.com/

Myöhemmin on tarkoitus ehkä vaihtaa tuo osoite. Ottakaa yhteyttä, jos haluatte / voitte mitenkään auttaa. Otan kaikenlaiset vinkit kiitollisena vastaan!

Annu
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
Annikainen
Aktiivipalstalainen

Sukupuoli: female
Re: Uudet nettisivut avautumassa
Vastaus #1 - 02/11/08 - 22:49:39

Hieno juttu hei!
Hyvä idea tosiaan ja tuo ruokavalio on erittäin tärkeä kaikille ihmisille eritoten suolisairaille. Olemme mitä syömme. Kävin sivuilla enkä usko, että kilpailijaa tulee näille kahdelle sivustolle, vaikuttaa just kohdennetusti erilaiselta ja tarpeelliselta. Ja tyylikkäät sivut!

Itse olen käynyt saman tien, tuo opiskeluaikainen vaikeutesi oli kuin olisin itse kirjoittanut. Mahan möyryämiseen luulin, että lisäsyöminen auttaisi, mut sit ne kivut ja kaikki muut ja se pelko, se oli ihan kauheeta. Painoin aina mahaani tunnilla, ettei se päästelis ääniä ja se oli tosi noloa ja luulen, että sen aikainen stressi siitä teki psyykkeeseeni pysyvät haitat. Välttelin myös kyläilyjä ja nuorelle ihmiselle tuo ei ollut hyväksi.  

Tuollaiset nippelitiedot, joita esim. tekstissäsi on, auttavat monia. Esim. että pellavasiemenrouhe on kylmänä pahaa, mutta lämpimänä kuin puuro, saattaa auttaa monia taas eteenpäin. Ym. ym.
Kiva että joku jaksaa olla muiden puolesta aktiivinen.  

nimim. autoimmuunitautigeenit molemmilta puolilta ja lapsille sain lisäaineettoman ruoan kouluun. Jee!

Siirry sivun alkuun

The whiter the bread, the sooner you're dead
  IP on kirjattu
Annikainen
Aktiivipalstalainen

Vastaus #2 - 02/11/08 - 22:52:06

Ai niin se vielä, että SCD-ajoilta on minulle jäänyt muutama resepti, jota teen vieläkin. Multahan on suoli nyt pois, että olen muuttunut ihminen, mutta tottakai terveellinen syöminen silti pitää.  

Ja tuon ruokavalion hakeminen oli työn ja tuskan takana, mutta se kannatti. Kun kokeili ja jätti pois, kokeili ja jätti pois. Ihmiset on erilaisia ja onneksi mulla oli lääkäri, joka jopa kirjoitti listan ruoka-aineista, jotka mulle ei sovi ja sain työpaikalta eri ruokaa sen perusteella.
Siirry sivun alkuun

The whiter the bread, the sooner you're dead
  IP on kirjattu
Tinna
Aktiivipalstalainen

Vastaus #3 - 02/25/08 - 20:39:41

Sivujen uusi osoite on: www.vatsavaivaiset.net
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu
Moderaattori
Global Moderator

Vastaus #4 - 02/26/08 - 20:23:55

Poistettu asiattomia viestejä. t. mode
Siirry sivun alkuun

« Viimeksi muokattu: 02/28/08 - 21:31:37 Kirjoittaja Moderaattori »  
  IP on kirjattu
Kramer
Aktiivipalstalainen

Kesä minä ja
moottoripyörät:)

Vastaus #5 - 02/28/08 - 22:12:25

hienoa!!! palstan taso yllätti minut positiivisesti,varsinkin ulkoasu Hymiö
Siirry sivun alkuun

Uutiset kuolemastani ovat liioiteltuja.
WWW   IP on kirjattu
cdvertaistuki
Aktiivipalstalainen

Väriä elämään!

Vastaus #6 - 09/01/08 - 20:54:01

Hei,  Hymiö

Clostridium difficile -potilaille ja potilaiden läheisille on joku aika sitten avattu vertaistukisivusto
http://www.clostridiumdifficile.fi/index.php

Nyt kun jokaisella Clostridium difficilestä parantuneella on aina pelko uuden antibioottikuurin kanssa, niin yritän ottaa selvää näin tiedustelemalla eri kohderyhmiltä tätä asiaa. Uskoisin, että Crohn ja Colitis ry:n sivustoilla käy ihmisiä, joilla voisi olla omakohtaista tai läheisen kautta jotain tietoa kysymykseeni.

Kysymys Clostridium difficilestä parantuneille

Onko kenelläkään vierailijalla kokemusta, että pitkäaikaisen ja parantuneen Clostridium difficilen jälkeen antibioottikuuri ei ole aiheuttanut uudelleen Clostridium difficileä?

Kerro millä antibiootilla hoidettiin ja kuinka pitkä aika oli Clostridium difficilestä parantumisen ja uuden antibiootin välillä.

Vastata voit suoraan keskusteluunkin:
http://www.clostridiumdifficile.fi/keskustelufoorumi-sinulle/?aihe=74

Hymiö
Siirry sivun alkuun

www.clostridiumdifficile.fi
Henkilökohtaista:
Clostridium difficile 9/2004-4/2005
1. jälkisairaus Clostridium difficilen vaurioittama paksusuoli 5/2005-1/2007
2. 1/2007 paksusuolenpoisto ilman avannetta
3. alk.2005 CD:n 2.jälkisairaus reakt. artriitti
Sähköposti   IP on kirjattu
Sivu: 1