Tiiu
Aktiivipalstalainen
Sukupuoli:
|
Juuh; sen lisäksi mitä suuhunsa laittaa, kannattaa katsoa missä nukkuu ja millaista vettä on suihkussa. Mies reissaa Intiassa ahkerasti, ja on saanut esim. 5 tähden hotelleista vaikka mitä kurjia yllätyksiä, kerran toi tuliaisena jonkun ihme-ötökän, mikä puri koko miehen täyteen paukamia. Meni pesuun koko talon tekstiilit meillä. Onneksi en itse tartuntaa saanut, työkaveri oli saanut samasta hotellista, eri huoneesta saman "taudin" ja tarttui kotona lapsiin. Samoin suihkuissa vesi on kuulemma joskus sellaista, että tulee "tulehduksia". Joten kannattaa suosia matkanjärjestäjien hotelleita, ne on yleensä tarkastettu huolellisemmin. Hyttysiä varten, kannattaa melkein ottaa huoneeseen pistorasiaan laitettava "hyönteisten karkotin" , helpottaa ainakin nukkumista. Usein niitä kyllä on hotelleissa jo valmiinakin, mutta ei aina. Mulle ei omalta Intian reissulta jäänyt muuta kuin hirveä nälkä. Ei meinannut löytyä tarpeeksi mulle sopivaa proteiinipitoista ruokaa. Ja olin reissussa ilman mitään rokotuksia tai estolääkitystä. Samalla reissulla Sri Lanka ja siellä sisämaassa, ihan "viidakossakin" käytiin. Yksi hyvä helppo hyttyskarkotin, on myös B-vitamiinien syöminen, (moni B-vitamiini- valmiste) . Ei syö hyttyset, mulla toimii 100 %, ja siis yli puolet vuodesta Aasiassa oleilen.
|